kedd, március 01, 2005

Ignis kaland!!!

Tegnap este, mikor hazafelé indultam volna, nem akart beindulni az autó...Sebaj, jó a motor, én sem vagyok fáradt, betoltam hát egyedűl kis leejtő segítségével.

Másnap (azaz ma) reggel, mivel egy teljes éjszakás akkutöltés után sem indult az autó, minusz 7 fokban a szomszédommal toltuk be. Ez már nem volt olyan egyszerű, hiszen a jégen a kerék mindíg megcsúszott, így egy arrajáró tejesember akaszkodott az autóm elejére, és húzott ki a csávából.

Köszönöm neked Te ismeretlen TEJESEMBER!

De a kaland csak itt kezdődött! Pestfelé száguldozva a 6-os főúton, szervizbe menet az autó fogtamagát és leállt. Felhívtam a szerelönket, hogy mi a f*sz van, kicsit idegesen.
Mondta, hogy hívjam bátran a Suzuki Assistance ingyenes számát.

Elővettem a kezelési útmutatút, kibányásztam belőle az kártyát. Megdöbbenve olvastam, hogy a lehető legrövidebb időn belül kell megérkezniük. Kicsit szkeptikus hangulatban hívtam fel a 06-80-as számot, majd 10 perc nyomogatás után elértem abba a régió-menüpontba, ahol én tartózkodtam, és végre csengőhang:

-Halló -mondta egy morcos hang...
-Jó napot, bár az enyém nem túl jól kezdődik... -és elmondtam a bánatomat, hogy hol vagyok, milyen hibákat tapasztaltam.
-Ignis 1.5VVT?- kérdi ő.

Meglepődtem, mert az autó tipusáról még nem esett szó eddig.

-Igen az!
-Á... Tipushiba! 10 perc, és ott vagyunk! -kicsit hitetlenkedtem, de titkon örültem, hogy hamar megoldódik a problémám.

Nem is késett a szerelő srác. A beavatkozásnál, ami egyébként egy szakadt testkábel volt, az alváz és motorszám minusz hétfokos tollal való felírása tovább tartott a munkalapra.

És megint szeretem az autómat, és még nagyobb biztonságban érzem magam benne, mint eddig.

60.000 km megtétele után az első hiba, ami összesen fél órát követelt az életemből.

Ezt kívánom mindenkinek...

Üdv: Kovács András

Hiánypótlás!

Felmerült a kérdés, mi is volt a pontos hiba.

Az akkumulátor negatív pontja, és a motor-váltó blokk egy vastag kábellel van összekötve. A kábel, ahogy a blokhoz van rögzítve, tőben eltört, a saru szélénél.

Tapasztalt hibajelenség:

A motor leáll, nem lehet beindítani, gyujtásra kapcsolva a töltés és az olajnyomás visszajelző a műszerfalon vibrál.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Andris barátom!

Sajnálattal olvastam történetedet. Azonban felhívnám szíves figyelmedet a következő fontos dologra is, mint baráti jó tanács. Mielött buliba mész, ne egyél betü tésztát :)